Translate

2017. április 8., szombat

Bányatavi kalandok #1 - Másfél órás horgászat a Nagypiriti kavicsbányatavon

Előző bejegyzésemben említettem, hogy vannak horgászok, akik azt az elvet vallják, hogy ha lehetőség adódik mindig minden körülmények között horgásznunk kell. Bevallom én is ezeknek a horgászoknak az elveit követem és szívesen horgászom akár viharos körülmények között is.

2017. áprilisát írjuk és az elmúlt hetekben, napokban itt a nyugati országrészben több helyen bőven mértünk 20'C feletti értékeket. Ragyogó napsütés, szélcsendes idő ugye mi sem alkalmasabb egy jó horgászatra, azonban sajnos egy egésznapos horgászat szóba sem jöhetett a hétvégi foci mérkőzésem, gyakorlat és iskolai elfoglaltságok miatt. Egyik délután fogtam a kerékpáromat és kinéztem a Nagypiriti Kavicsbányatóra, horgászatra nem került sor, azonban sikerült kicsit feltérképezni a terepet és eldöntöttem hol fogok horgászni ebben az évben. Mint tudjuk a kavicsbánya tavak igen változatosak és rengeteg meglepetést tarthatnak számunkra, ez a Nagypiritin sincs másképp. Évek kellenek ahhoz, hogy megismerjünk, megtapasztaljunk egy horgász víz minden adottságát, titkát, különlegességét. Ez a 3. év hogy én horgászom ezen a tavon és korántsem tudok mindent a horgászvízről, hiszen mindig tartogat számomra valami újat ez a nehezen megközelíthető vad víz.








Április már az első hetében gondoskodott a meglepetésekről, hiszen a melegrekordokat követően kedden megérkezett a hidegfront. 
A viharos szél mellet többfelé alakult ki zápor, zivatar, gyenge eső, valamint Tihanyban a beszámolók alapján jégeső is volt. Délután kitekertem biciklimmel egy gyors etetésre és annak reményében etettem be, hogy holnap itt én horgászni fogok. Másnap azonban sokat romlott a helyzet, szél tovább fokozódott és a viharos lökések már - már folytonossá váltak. Délután kissé késve érkeztem meg az iskolából, amellett még azt is megfontoltam, hogy a mai napot horgászattal fejezem-e majd be. Ekkor jutott eszembe az előző írásom, amiben említettem ,,hogy ha lehetőség adódik mindig minden körülmények között horgásznunk kell."- Most itt a lehetőség arra, hogy horgásszak és elmulasszam? - Azt már nem! Nagy tempóban kezdtem a pakolást, tényleg csak a leglényegesebb dolgokat szedtem össze. Már a kijutás sem volt egyszerű, nem csak a távolság végett, hanem a viharos szélben való kerékpározás miatt is. Néha úgy éreztem, hogy tekerek - tekerek, de nem haladok előre még egy métert sem. 😄 Végül aztán elértem a célomat és megérkeztem a tóra. (Magáról a tóról, környezetről, elhelyezkedéséről a későbbiekben egy másik írásban fogok írni.) Háromnegyed hatkor érkeztem meg, gyorsan neki is álltam, hiszen tudtam hogy hamar rám fog sötétedni és azt is tudtam, hogy még egy szeles kerékpározás is vár rám, de az már az éjszaka leple alatt. 
























Ugyan a nagy sietségben mindig előfordul, hogy esetleg elfelejtünk valamit magunkkal hozni, hát én is így jártam, hiszen talán a legfontosabbat hagytam otthon; a csalis táskámat. Ebben a kis táskában tárolom a csalidobozokat, amik mindenféle ízű házilag ízesített kukoricákat, pelleteket tartalmaznak. Szerencsémre volt a másik táskámban csalizni való ízes kukorica. 


17:55 -  A horgászatot elkezdtem.' Viharos északnyugati szél fúj, a pontos bedobás nehéz, az úszót nehezen láttam.

Etetésnek vaníliás ízesítésű etetőanyagot használtam. Csalizásra ananász ízesítésű kukoricát.

18:38: A hullámzó vízben nehézkesen láttam az úszót, de lényeget láttam, amikor kisebb kapások, majd egyszer csak az úszó volt - nincs.
Ő volt a tettes:
Az ananászos kukorica megízlett számára.


                       Ő 2017.-ben az első halam, megérdemelten nyerte vissza szabadságát.





Hét óra környékén csillapodott a szél, így a félhomályban akadt még egy ínyenc, aki megkedvelte az ananászos, vaníliás ízvilágot. Sajnos itt már a hínár és a hal győzedelmeskedett. Leakadt a hal, de viszont így is nagyon boldog voltam. 19:30 környékén elindultam haza.' Soha rosszabb kezdést, azt hiszem jó ,,másfél" órás horgászatot zártam. Örültem hogy halat foghattam, valamint az ananászos kukoricám sikerességének még jobban. Nincsen annál jobb érzés, amikor a saját házilag készített készítményünk vezet a sikerre.

 








3 megjegyzés:

  1. A Nagypiriti kavicsbányatóról található fényképgaléria (régebbi képek is) láthatóak lesznek, amint lesz a tóról következő írás.
    - Az ananászos kukorica receptje hamarosan elérhető lesz az oldalon.

    VálaszTörlés